Monday 10 November 2014

Kad Ucapan Quilling Bergambar : Selamat Hari Jadi Ibu

Teks : Mariatul Qiptiyah Md Sah





Untuk Ibu, kita sanggup buat apa saja. Apatah lagi di hari istimewanya. Hari Ulangtahun Kelahiran Ibu. Namun, sebagai manusia biasa ada juga batasannya. Hendak menghadirkan diri meraikan hari jadi ibu di sisi, jarak dan kekangan kerja membataskan.Tapi, ia tetap tidak menjadi halangan untuk meraikan. 




Ibu tidak mengharapkan wang ringgit dan harta benda dari anak-anak. Cukup secebis ingatan sudah amat menggembirakan. Nampak seakan tiada apa malah ada yang menganggap ianya hanya sekadar sekeping kad dan sepotong ayat. Tambahan ada yang sedikit lokek untuk mengeluarkan duit untuk kad istimewa seperti ini kerana jujur saya katakan kad-kad ucapan buatan tangan seperti ini bukan seringgit dua kerana banyak masa, tumpuan dan ketelitian perlu dicurahkan ke atas sekeping kad ini. Namun, apalah ertinya nilai wang itu jika nak dibandingkan dengan senyuman gembira seorang ibu. 





Alhamdulillah, dapat juga saya menyiapkan tempahan kad dari Cik Ain walaupun permintaannya dalam tempoh masa yang agak singkat. Tapi, demi untuk membantunya meraikan hari jadi ibunya, saya gigihkan jua. Kad bergambar ini adalah yang pertama saya hasilkan seumpamanya. Semoga Cik Ain berpuas hati dan Ibunya gembira menerima kad istimewa ingatan dari anaknya.

Terima kasih banyak buat Cik Ain kerana mempercayai saya bagi menghasilkan kad istimewa ini. 

Selamat Hari Ulangtahun Kelahiran buat Ibu Cik Ain. Semoga dilimpahi Rahmat dan Keberkatan hingga ke Syurga.





Salam Sayang,

Mariatul Qiptiyah Md Sah

Blog @ FB : Panduan Kraf Riben dan Kertas 
Email mariatulqiptiyahmdsah@gmail.com 
Sms/Whatsapp 016-5534828

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah ;)

Aksesori Tambahan Tambah Seri Kad Ucapan

Teks : Mariatul Qiptiyah binti Md Sah Kad ucapan yang dditambah dengan aksesori rama-rama pre-cut, riben dan butang. sumber : kolek...