Thursday 18 July 2013

Kad Mini Quilling

Teks : Mariatul Qiptiyah


Assalamualaikum, Salam Sejahtera.

Bumi Kenyalang pagi ini dingin dengan simbahan gerimis sekejap-sekejap sejak 2-3 hari ni. Syukur Alhamdulillah, cuaca lebih baik dari musim jerebu lepas. Terasa lebih segar waktu keluar rumah pagi tadi. Sebelum pergi kerja sempat lagi siram-siram dan bermesra-mesra dengan pokok di halaman rumah. Kata orang, tumbuhan ni pun ada perasaan. kalau kita selalu bercakap dengan dia, pujuk dia tumbuh dan berbunga cantik-cantik, insyaallah cantiklah ia nanti. Seronokkan bila pokok-pokok yang kita tanam semuanya tumbuh menjadi. rasa mcam buat eksperimen pula.

Bercakap pasal pokok-pokok bunga, hari ini saya hendak kongsikan koleksi Kad Mini Quilling saya. Mengambil inspirasi dari bunga-bungaan, koleksi kad mini ini ada 3 corak bunga. Kad-kad quilling mini ini sesuai dijadikan poskad, penanda buku, koleksi, hiasan meja, dan bermacam-macam lagi.


Saiz kad mini ini lebih kurang 12cm tinggi x 7.5cm lebar.

Saya panggil bunga ini Pink Blowing Dendelion.

Dua Blowing Dendelion yang comel.

Little Red Tulips.
Bunga Tulip ini hanya sebesar kuku ibu jari tangan.

Purple Lavender. (errrr, ada ker lavender warna lain)

Pandangan dekat Purple Lavender.


Sekiranya anda ada bunga-bunga kesukaan yang lain, Insyaallah saya juga boleh abadikannya sebagai Kad Mini Quilling ini. Kalau anda tidak suka warna merah, boleh minta ditukar warna biru, hijau, kuning dan sebagainya. Tentunya kediaman atau meja anda lebih meriah dengan kad-kad mini ini. Boleh emel saya terus untuk permintaan dan tempahan. Jangan malu-malu yer :)

Salam Sayang, Salam Ramadhan.




Siapa sangka berkreativiti dapat menjana bahagia dan gembira dalam hidup kita "Sharing is caring"






6 comments:

  1. maria..cantiknya...geram saya tengok bunga-bunga tu.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah sampai geram, mcm tgok baby comel plak. hehehe.

      Delete
  2. btol...kalo di framekan n letak kat dinding pun cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kan kan. Insyaallah nanti saya buat elok-elok yang diframekan dan post di sini. Excitednya..doakan saya berjaya yer. Chaiyo!

      Delete

Sudi-sudikanlah ;)

Aksesori Tambahan Tambah Seri Kad Ucapan

Teks : Mariatul Qiptiyah binti Md Sah Kad ucapan yang dditambah dengan aksesori rama-rama pre-cut, riben dan butang. sumber : kolek...