Tuesday 1 October 2013

Kad Ucapan Pengantin Baru

Teks : Mariatul Qiptiyah


Assalamualaikum.

Lama juga rasanya saya tidak mengemaskini blog ini. Ada ketika terasa rindu juga. Kalau diikutkan rasa dan malas, mungkin akan terbbiar terus tak berusik. Syukur Alhamdulillah ada Sifu Khairunnisa dan kawan-kawan seperjuangan yang tidak henti memberi semangat sesama kami untuk terus menulis. Segan pula bila blog diam tidak dikemaskinikan. 

Owh yer, Selamat Pengantin Baru buat mereka yang baru melangsungkan perkahwinan. Zaman sekarang ini tidak macam dahulu. Sekarang bila-bila masa saja Majlis Perkahwinan boleh dijalankan. Tidak perlu menunggu cuti sekolah yang panjang. 

Tetamu selalunya akan hadir membawa hadiah buat pengantin dan ada juga yang memberikan duit bece'an buat ibu bapa pengantin. Bece'an adalah perkataan jawa yang bermaksud duit hadiah yang diberikan kepada tuan rumah. Atau nama lainnya Salam Keruk. Bagi yang lebih kreatif, ada yang mengirimkan kad ucapan istimewa buatan tangan teruatamnya untuk sahabat karib, adik beradik atau rakan sepejabat. Jika anda inginkan kelainan, boleh sahaja kirimkan kad ucapan quilling istimewa seperti ini. 

Kad ucapan Pengantin baru buat teman-teman sepejabat.

Tentu Si Pengantin Baru teruja menerima kad ucapan istimewa ini.
Ianya cantik diletakkan di atas meja untuk hiasan.

Mariatul Qiptiyah



Siapa sangka berkreativiti dapat menjana bahagia dan gembira dalam hidup kita
"Sharing is caring"

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah ;)

Aksesori Tambahan Tambah Seri Kad Ucapan

Teks : Mariatul Qiptiyah binti Md Sah Kad ucapan yang dditambah dengan aksesori rama-rama pre-cut, riben dan butang. sumber : kolek...