Thursday 25 July 2013

Quilling : Bunga Matahari Sangat Cantik...

Teks : Mariatul Qiptiyah

Bunga matahari sangat cantik
Kembang diwaktu pagi
Daunnya Hijau, Bunganya kuning
Memikat kumbang lalu..
Bunga Matahari sangat cantik
Dihalaman rumahku
Darinya pagi hingga ke petang
Tak jemuku memandang..



Salam 17 Ramadhan. Wah, tidak sabar rasanya menunggu masa balik kampung. Beruntunglah mereka yang tinggal berdekatan atau sememangnya tinggal di kampung. Namun, bagi orang yang jauh diperantauan macam saya, mood balik kampung berhari raya lebih nikmat terasa. Barulah lagu 'Balik Kampung' nyanyian Allahyarham Sudirman terasa seronok dan bermakna di hati. 

Termasuk hari ini, tinggal lagi 6 hari saya akan mula bercuti dan pulang berhari raya. Berdebar juga memikirkan ini kali pertama Aidilfitri saya sebagai seorang isteri dan menantu. Tambah berdebar dan sedikit risau (takut sebenanrnya) apabila hari-hari persediaan sambutan hari raya dan Hari Raya Pertama di rumah mertua di Pasir Mas. Saya masih belum biasakan diri dengan keluarga dan kampung di sebelah suami memandangkan kali pertama dan terakhir saya di rumah Mama (mak mertua) adalah ketika majlis perkahwinan kami 3 bulan lepas. Harapan saya semoga saya tidak terlalu kekok nanti. Sejujurnya, seronok dan teruja juga hendak merasa suasana berhari raya yang baru.

Bagi menambahkan keseronokkan dan keceriaan kita pagi ini, saya perkenalkan Si Bunga Matahari yang ceria. Saya namakan hasil seni quilling ini sebagai Quilling di dalam bingkai. Ianya sangat sesuai dijadikan buah tangan, hadiah harijadi, hadiah hari guru dan hiasan meja. Jika suka, boleh juga digantungkan sebagai hiasan di dinding. 


Bunga Matahari yang sentiasa kembang ceria

Bunga matahari ini dihasilkan dengan teknik quilling 3 lapisan
untuk memberikan imej 3D kepada bunga.

Unsur 3D menghasilkan imej bunga yang lebih hidup dan segar.

Bagaimana? Tentu anda sudah rasa lebih ceria dan teruja kan? Jika berminat, boleh hubungi terus saya di ruangan komen blog ini atau emel terus di mariatulqiptiyahmdsah@gmail.com. Warna-warna ceria kelopak bunga boleh diubah mengikut kesukaan anda. Ingin tahu apa lagi yang boleh dilakukan dengan Bunga Matahari ini? Kad Jemputan Kahwin!!! Tentu sanak-saudara dan rakan-rakan anda begitu teruja menerima kad undangan yang sangat unik dan istimewa ini. Apa lagi, mulalah berimaginasi dan saya boleh bantu anda menrealisasikan idea kretif anda. :)

Salam sayang, Salam Ramadhan.

Mariatul Qiptiyah

Siapa sangka berkreativiti dapat menjana bahagia dan gembira dalam hidup kita
"Sharing is caring"

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah ;)

Aksesori Tambahan Tambah Seri Kad Ucapan

Teks : Mariatul Qiptiyah binti Md Sah Kad ucapan yang dditambah dengan aksesori rama-rama pre-cut, riben dan butang. sumber : kolek...