Sunday 28 July 2013

Kad Ucapan Harijadi Quilling : Jauh di Mata Dekat Di Hati.

Teks : Mariatul Qiptiyah

Salam 19 Ramadhan. Selamat Berbuka semua. Buat kami di Bumi Kenyalang ini, alhamdulillah sudah selesai berbuka puasa. Malam ini berbukalah saya seorang diri. Petang tadi baru saja menghantar Encik Suami terbang ke Kuala Lumpur. Asalnya kami akan pulang bersama-sama hari Rabu nanti. Kita hanya mampu merancang Allah yang menentukan. Encik Suami perlu terbang pulang ke Kuala Lumpur lebih awal kerana panggilan tugas. Dan saya akan pulang sendiri nanti.

Di ambang saat-saat hendak berpisah sementara ini, hati terasa berat sekali. Jika boleh memang hendak turutkan saja Encik Suami sekali namun apakan daya saya juga terikat dengan kerja di sini. Cuti saya hanya akan bermula 2 hari lagi. Ini baru terpaksa berpisah 2-3 hari. Bagaimana kalau 2-3 tahun? Tidak sanggup rasanya. Kami ini penjawat awam persekutuan. Bila-bila masa salah seorang dari kami akan terima surat arahan berpindah ke mana-mana negeri seluruh Malaysia. Bagaimana jika itu terjadi? Keadaan ini dan memikirkan hal ini membuatkan tekad saya untuk menjadi seorang WAHM bertambah kuat. Insyaallah suatu hari nanti saya akan boleh mengikut Encik Suami ke mana saja. Jika tidak dapat pun itu adalah kerana perancangan dan persetujuan kami sendiri bukannya terpaksa kerana kekangan kerja begini. Ya Allah, makbulkanlah hajat hati kami ni. 

Sempena rasa rindu dan kasih sayang ini, saya ingin kongsikan Kad Ucapan Harijadi yang saya hasilkan sendiri buat Encik Suami pada tahun lepas. Sedikit unsur quilling diselitkan bagi menonjolkan sisi elegant kad. Cukup dengan latar kad yang bercorak timbul, kad ini tidak sarat. Amat sesuai untuk mereka yang bercitarasa tinggi dan ringkas.



Happy Birthday Kanda. 

Cinta Quilling. Ringkas dan Padat.

Dua rama-rama terbang berpasangan. 


Siapa sangka berkreativiti dapat menjana bahagia dan gembira dalam hidup kita 
"Sharing is caring"

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah ;)

Aksesori Tambahan Tambah Seri Kad Ucapan

Teks : Mariatul Qiptiyah binti Md Sah Kad ucapan yang dditambah dengan aksesori rama-rama pre-cut, riben dan butang. sumber : kolek...