Monday 10 February 2014

Kad Ulangtahun Perkahwinan : Shukri dan Susmaiza


Teks : Mariatul Qiptiyah binti Md Sah



Alhamdulillah, disuruh-Nya saya bercuti dan berehat di rumah saja semalam kerana perut kejang. Sejak hari Ahad lepas, kekejangan perut datang. Setelah dikaji-kaji rupanya ia adalah perkara biasa ketika hamil. Bila kandungan bertambah besar, otot-otot dan rangka mengembang untuk menampungnya. Tambahan dengan kekurangan kalsium dan garam, kekejangan akan menyerang. Alhamdulillah ia tidak terlalu teruk dan kerap. " Baby sayang, kamu sedang seronok berlompat bintangkah di dalam tu? " 


Owh yer, saya memang kurang benar minum susu. Hendak diamalkan minum susu kotak, tidak digalakkan oleh jururawat kerana tinggi gulanya. Hendak minum susu tepung saya tidak lalu pula. Saya ada terjumpa produk susu kambing Wildan pula. Sedang dalam usaha mendapatkannya. Harap-harap saya serasi dengannya. Demi si kecil di dalam perut ini kugagahkan jua.


Alahai, jauh benar dari topik kita ini pula. Alhamdulillah, kerana terpaksa bercuti, Encik Suami suruh saya duduk diam saja. Jadi, sambil duduk-duduk tu, dapatlah saya siapkan tempahan kad dari teman sekuliah saya dulu. 

Kad Ucapan Ulangtahun Perkahwinan mereka yang ke 7 katanya. Wah, sudah 7 tahun? Terasa bagai baru setahun dua kami meninggalkan zaman pelajar universiti dulu. Diam tak diam sudah lebih 10 tahun rupanya.

Setinggi-tinggi tahniah buat Susmaiza dan suaminya Shukri. Didoakan semoga kekal rukun bahagia hingga ke syurga. Semoga sentiasa dilimpahi rahmat dan rezeki dari Allah.

Semasa hendak pos kad ini tadi, Encik Suami kata "Kawan Dinda ini dah sambut ulangtahun mereka ke 7. Kita baru nak sampai setahun". Insyaallah Kanda, Insyaallah kita akan sampai nanti. Usia tidak penting, yang penting bahagia. 

Salam Sayang 
Mariatul Qiptiyah

**************************

400 blog, 21 kelas, 13 guru online dedikasi bertugas. Alhamdulillah. Sertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah melalui mana-mana kategori berikut 1. Kelas asas blog dan penulisan 2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes 3. Kelas belajar iklan mudah.my 4. Kelas penulisan kreatif 5. Kelas akaun bisnes wahm/soho, pendaftaran sudah dibuka,komen atau emel untuk keterangan lanjut.

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah ;)

Aksesori Tambahan Tambah Seri Kad Ucapan

Teks : Mariatul Qiptiyah binti Md Sah Kad ucapan yang dditambah dengan aksesori rama-rama pre-cut, riben dan butang. sumber : kolek...